vrijdag 22 april 2011

luiertaart met rozen

Al weer een aantal jaren geleden (2007) kregen vrienden van ons hun tweede dochter.
Ik vind/vond een luiertaart nog steeds leuk om te maken en te geven.
Omdat het al een tijdje geleden is weet ik even zo snel niet meer hoe ik de rozen gemaakt heb, mocht het me te binnen schieten dan zal ik dat hier nog vermelden.

Gebruikte materialen:
- 1 pak luiers (newborn of maatje groter)
- elastiekjes (om rolletjes van de luiers te maken)
- raffia naturelkleur
- inpakfolie in roze transparant en groen transparant
  (om de rozen en blaadjes van te maken)
- inpakfolie transparant (om de complete taart in te pakken)
- lint in roze en groen
- verzilverde spaarpot (of een ander kadootje)
- karton (om een stevige bodem onder het geheel te maken

Op de foto kan je zien hoe het geheel in elkaar zit, voor de stevigheid kun je in het midden nog een kartonnen koker doen (keukenrol). Mocht je vragen hebben, mail me gerust.
Dit is de complete luiertaart, bovenop een ingepakte verzilverde spaarpot.











1 opmerking:

  1. Inmiddels is dit een blog van alweer een paar jaar oud, maar het ik wil toch nog even reageren: Het blijft toch altijd weer leuk om een luiertaart te maken. Luiers kunnen altijd wel worden gebruikt, en het is natuurlijk ook erg leuk om zo'n prachtig versierde luiertaart als cadeau te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je mijn blog bezoekt, ik vind het leuk als je hier een reactie achterlaat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...