zondag 10 juli 2011

Upcycling

Ter versterking van onze kampeeruitrusting hebben we laatst een mini droogmolen gekocht.
Daarvoor moest ik nog een hoes/foudraal maken. (We houden van een verzorgde kampeeruitrusting.) Erbij kwam een bijpassende zak voor de knijpers.


De stof die ik heb gebruikt heb ik zo'n 18 jaar geleden gekocht en is toen door mijn moeder veranderd in prachtige gordijnen voor in mijn studentenkamer.

Een aantal jaren later ging ik samenwonen en heb ik ze geupcycled (?) naar gordijnen bij voor- en achterdeur, ze waren te kort dus een couponnetje blauw toegevoegd.

Inmiddels nieuwe gordijnen gekocht maar toch de stof nog bewaard (zuinigheid). Nu dus de stof gebruikt voor die zakken.
Wat nieuw gekocht is: koord om de zak te kunnen sluiten en vrolijke knijpers (bij Action)

En wat denk je, ze passen precies bij onze tent (een vergrote Zilvermeeuw van De Waard in ecru en koningsblauw).

Upcycling is de nieuwe trend op 't gebied van recycling: artikelen hergebruiken, maar ook veranderen. Leuke links om ideeën op te doen: Studio soil, Hipaholic, hip hergebruikt overzichtspagina en boomieboomie. Vooral de laatste vind ik erg inspirerend.
Fijne avond nog.

1 opmerking:

  1. Je bent goed bezig!!! Ik kijk uit naar de vakantie zodat ik weer wat meer tijd kan besteden aan dit soort projecten! Ben benieuwd waar je nu mee bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je mijn blog bezoekt, ik vind het leuk als je hier een reactie achterlaat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...