woensdag 31 augustus 2011

Trial and error


Naar aanleiding van de paddenstoeltjes van Willewopsie (zie vorige post) wilde ik nu echt eens proberen kralen te maken van Fimo (nog nooit gedaan). Dus Fimo soft gekocht, info op internet opgezocht en aan de slag gegaan.
Optimist als ik ben (mmmm) had ik meteen superleuke paddenstoelenkralen en gestippelde kralen gemaakt om te verwerken in het kraamkadootje.... Oh ja, nog even bakken.

Nu heb ik een oude aftandse gasoven, allerlei etenswaren bakken gaat prima, gewoon goed in de gaten houden. Toch is de temperatuur niet altijd goed te regelen, ik bedoel hiermee dat de oven meestal sneller klaar is dan het recept, dus te warm.

30 minuten op 130 graden afbakken zegt u? Uuuh, stand 1 van mijn oven is (volgens internet) 150 graden. Hoe erg kan het misgaan? Gewoon in de gaten houden toch?
Na 20 minuten op stand 1 ben ik maar eens gaan kijken omdat ik dacht dat ik iets rook.....
Ja dus, er kwam een beetje rook uit de oven en de paddenstoeltjes en kralen waren verbrand/gesmolten.
Erg jammer.

Eergisteren poging nr 2, heel voorzichtig met 3 kralen, met de ovendeur open en er naast zittend, zijn ze gelukt! Misschien nog maar eens op zoek naar een oventhermometer, of gewoon een nieuwe oven kopen...
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Hallo Annematie,
    O wat jammer dat de eerste poging is misgegaan. Zonde van al je werk, maar gelukkig is het daarna goed gegaan.
    Ze zijn wel heel erg mooi...!
    Heel fijne dag gewenst,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je mijn blog bezoekt, ik vind het leuk als je hier een reactie achterlaat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...