dinsdag 6 december 2011

Een kastje per dag



Sinds 28 oktober doe ik mee met het project van Nelleke: Een kastje per dag.
Ik probeer elke dag iets op te ruimen, soms lukt het maar soms ook niet. En toch....ik vind mijn huis ondertussen een stuk frisser en opgeruimder.

Mijn man is ook erg blij, want die vond mij altijd een vreselijke rommelkont. Ik noem mezelf liever een creatieve chaoot, maar misschien is dat even erg....het klinkt alleen wat vriendelijker.
Het grappige is dat ik ook steeds meer zin krijg om dingen op te ruimen en schoon te maken en er steeds meer voldoening uit haal. Rust in mijn hoofd en meer energie om creatief bezig te zijn (hadden jullie al gemerkt misschien...).
Ja, ik kan natuurlijk alles goed vinden nu, LOL! Ik vind het nog te ver gaan om er foto's van te gaan maken, maar wie weet komt het ooit nog.
Even een lijstje wat ik zoal heb opgeruimd vanaf het begin:
- 2 keukenkastjes
- de grote buffetkast in de woonkamer (in ongeveer 3 keer)
- naaidoos
- knutseldoos
- eigen kledingkast
- ondergoedlade
- kast Leon
- kast Marijn
- eetkamertafel
- Niels heeft ook zijn eigen kledingkast uitgemest (is alleen een stuk minder kritisch vind ik...)

Ondertussen heb ik ook nog eens de bank en onze stoffen eetkamerfauteuils een grote schoonmaakbeurt gegeven; helemaal uitzuigen en met een vochtige doek alle vlekjes eraf poetsen (dat was wel meer dan 20 minuten, maar vond ik ook wel bij het project passen).

Zondagmiddag eindelijk eens mijn naaidoos op kunnen ruimen, een tijd geleden was hij op de kop gevallen (*schrik, gil*). Alles er weer snel ingedumpt, je kan je wel voorstellen hoe dat er uitzag....
Meteen een aparte doos gemaakt met kralen/haken/broches/knipjes etc maken. Alle lintjes op kleur gesorteerd in lege bakjes van de chinees (die bewaren wij altijd, ideaal voor dit soort opruimklusjes).
Alle klosjes bij elkaar, alle losse voetjes vd naaimachine in een bakje. Kortom: overzicht!

Mijn naaldenmapje puilt uit, ik ga er denk ik nog maar een maken voor in de andere doos.
Verder kwam ik een doosje tegen met oude kantjes, die ga ik misschien wel verwerken in mijn kerstsokken.
Moet ook nog een verjaardagskadootje verzinnen voor een vriendin die op 14 dec. jarig is. Meestal geven we iets 'kersterigs', ik zit zelf te denken aan een set kerstsokken....
Ik houd jullie op de hoogte.

Fijne week!

Groetjes, Anne-Marie

6 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee! Ik herken wel veel in je ''gerommel'';-)
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje het is wel een idee, maar ik neem me dit zo vaak voor en haak vaak na een dag of twee al af hihi, smoesjes hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar!! Mijn doel dit komende jaar is ook meer doen en minder denken! En opruimen helpt daar denk ik wel bij. Ga zo door!!! Ik vind het wel fijn om te horen dat meer mensen chaotisch zijn. Enneh ik denk altijd maar zo, mijn kinderen zullen laten niet zeggen Mam wat was het thuis toch schoon, maar wel wat was het altijd gezellig!!
    Lfs Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anne-Marie,
    Wat ben je bezig geweest zeg... Geweldig. Ik vind dit idee zo aanstekelijk, zie het ook bij Trudy van 'See A Ladybird' maar ik kan de energie niet opbrengen om naast alle lopende projecten, en dat zijn er best veel, ook nog elke dag zo'n project erbij te nemen. Ik had me vorige week al voorgenomen alle verfspullen, incl. schuurpapier, kwasten, blikken e.d. van het schilderen van de kast op te ruimen, maar alles staat nog steeds boven in een hoekje... Komt ook omdat de deurtjes van de kast nog moeten worden gedaan... Pffft, ik word al moe als ik er aan denk, iets te veel gedaan de laatste tijd denk ik..
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Anne-Marie,

    Wat heb je al een lijst van plekken opgeruimd. Super. Je komt echt ergens, vind je niet?

    Goed zeg van die naaidoos ook. Ik hik behoorlijk tegen mijn naai-la aan. Even op de goede flow wachten dan integreer ik em in het project.

    Ik blijf je volgen, en raak geïnspireerd!

    Groetjes, Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou super hoor! Ik las het op jouw blog en probeer nu ook steeds een kastje te doen; zeg maar; 3 laden uit mijn keuken, keukenkastje, kelderkast!!!! kasten van de kids, mijn creatieve breinkast!!!!!! Maar die is nu alweer ongeordend. Soms helpt het bij mij ook gewoon niet, dan is het maar voor even. Dan heb ik weer iets nieuws of heeft het weer een onbenullig formaat en ga zo maar door.
    Tijd om volgende week een bakkie te doen?
    ik hoor het wel, groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je mijn blog bezoekt, ik vind het leuk als je hier een reactie achterlaat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...