maandag 12 december 2011

Zorro update



Zoals ik een tijdje terug al schreef had onze hond Zorro een probleem met zijn speekselklier.
Na een aantal behandelingen leek alles rustig en hadden we afgesproken om even af te wachten hoe alles zich zou ontwikkelen.
Helaas, afgelopen zaterdag was de ontsteking weer terug. Overlegd met de dierenarts en vandaag weer op bezoek geweest.

Zorro ligt op dit moment zijn roes uit te slapen. Ze hebben vanmorgen contrastvloeistof ingespoten in de zieke speekselklier/kanaal en foto´s gemaakt.
Op de foto´s was (helaas) heel mooi te zien dat er nog 3 steentjes in het speekselkanaal zitten.
De dierenarts heeft geprobeerd om ze eruit te masseren of te zuigen, maar dat is niet gelukt. Er moet dus geopereerd worden.

Aanstaande maandagochtend gaan ze de hele speekelklier verwijderen, een precies werkje, maar te doen.
De dierenarts heeft er vertrouwen in.
We hebben er uitgebreid overleg over gehad, helaas is er geen andere optie.

Ik hoop dat alles goed gaat (voor een oudere hond is ook de narcose een risico) en dat Zorro zich daarna weer beter voelt.
En wat ben ik blij dat wij een ziektekosten verzekering voor Zorro hebben.....

Ik wens iedereen een fijne week

Groetjes, Anne-Marie

10 opmerkingen:

  1. Hallo Anne-Marie,
    Wat zielig voor Zorro, maar ook voor jullie, niet leuk om je hond naar de dierenarts te brengen en zeker niet als je al weet dat hij geopereerd moet worden. Alsof het om je kind gaat dan... Ik hoop met jullie mee, dat het goed gaat en dat Zorro daarna weer heel snel de oude zal zijn...
    Voor nu nog een heel fijne namiddag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach jeetje, wat een tegenvaller! Heel veel sterkte daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn dat er iets aan te doen is zeg, echt zo zielig, maar als het beter voor hem is!
    En wist niet dat je er voor verzekerd kon zijn, inderdaad wel fijn ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och dat is een tegenvaller, zowel voor jullie als voor Zorro ...hopenlijk komt alles snel weer op zijn pootjes ......

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach.... wat is dit weer een tegenvaller....Ik hoop dat het allemaal weer goed komt met Zorro..Ik wens jullie heel veel sterkte..het is toch altijd weer spannend zo'n ingreep....
    lieve groet...elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geef hem morgen maar een extra dikke knuffel van mij. Enneh ik ga ook snel informeren naar die verzekering die je noemde!!
    Sterkte met alles!
    Lfs Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik duim dat alles goed komt. Mijn oude poes van 16 is sedert gisteren verdwenen ... ik vrees het ergste.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk komt hij er goed door en kwispelt hij weer vrolijk de dag door.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Anne-Marie, je had gevraagd naar die leuke agenda van mijn vriendin. Kijk maar even op mijn blog heb net een linkje gepost!
    Groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah hé wat spannend zeg! Pfff niks aan lijkt mij. Hoop dat Zorro er goed doorheen komt. Enne jullie ook, want het zal best een beetje spannend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je mijn blog bezoekt, ik vind het leuk als je hier een reactie achterlaat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...